Implementacja oprogramowania
Realizacja projektu z zastosowaniem metodyki Scrum na podstawie analizy i projektu
Wybór technologii
Przy realizacji projektu z wykorzystaniem metodyki Scrum ważne jest, aby dobrze dobrać technologie, które będą wykorzystywane do jego budowy.
Należy wziąć pod uwagę wymagania projektu, doświadczenie zespołu oraz dostępne narzędzia i rozwiązania.
Ważne, aby technologie były elastyczne i pozwalały na szybkie wprowadzanie zmian.
Zbieranie wymagań
Scrum zakłada, że wymagania są zmienne i mogą ulec zmianie w trakcie realizacji projektu.
Dlatego ważne jest, aby na bieżąco zbierać i analizować wymagania od klienta lub użytkowników końcowych.
W tym celu najczęściej wykorzystuje się tzw. burze mózgów lub narady z użytkownikami.
Tworzenie historii
Po zebraniu wymagań należy je sformułować w postaci tzw. historii użytkownika (ang. user story).
Historia użytkownika to krótki opis funkcjonalności, która ma zostać dodana do systemu i jest skierowana do konkretnej grupy użytkowników.
Historie użytkownika są niezbędne do planowania i realizacji sprintu.
Planowanie sprintu
Każdy projekt w metodologii Scrum dzielony jest na krótkie etapy zwane sprintami, które trwają zazwyczaj od 2 do 4 tygodni.
Podczas planowania sprintu, zespół dobiera historie użytkownika, które będzie realizować w danym okresie oraz ocenia ich wagę i trudność.
Wartość i trudność historii użytkownika są określane na podstawie tzw. punktów Fibonacciego.
Realizacja sprintu
Podczas realizacji sprintu zespół pracuje nad wybranymi historiami użytkownika i wprowadza je do systemu.
Każdego dnia odbywa się krótka narada (tzw. daily standup),podczas której zespół informuje o postępach w realizacji zadań i ewentualnych problemach.
Po zakończeniu sprintu następuje ocena postępów i ewentualne korekty.
Zarządzanie projektem
Podczas realizacji projektu ważne jest również odpowiednie zarządzanie zasobami i harmonogramem.
Scrum Master odpowiada za koordynację pracy zespołu i pomoc w rozwiązywaniu problemów, natomiast Product Owner odpowiada za priorytetyzację historii użytkownika i komunikację z klientem lub użytkownikami końcowymi.
Demo i wydanie
Po zakończeniu każdego sprintu następuje prezentacja nowych funkcjonalności (tzw. demo) dla klienta lub użytkowników końcowych.
Po zatwierdzeniu przez nich nowych rozwiązań następuje ich wdrożenie do produkcji (tzw. wydanie).
Oferta
Oferujemy 3 rodzaje współpracy które pozwolą wybrać optymalne rozwiązanie
Waterfall
Stały koszt
Scrum
Płatność za godzinę
Bodyleasing
Dedykowany zespół
Dane kontaktowe
Wypełnij formularz, a nasz zespół skontaktuje się z Tobą w ciągu 24 godzin.